Emiel, Kaat en Dirk

San Francisco Deel 2

Lekker geslapen, met drie in een kingsize bed en nog hopen plaats :-). Ontbijt is niet inbegrepen en behoorlijk duur, dus zijn we gaan ontbijten op Market Street. We hebben het wel bescheiden gehouden met koffie en croissants, het uitgebreide Amerikaanse ontbijt is niet elke ochtend aan ons besteed. Alweer terrasjesweer, we hebben het getroffen hier, want dikwijls hangt San Francisco in de mist en is het hier behoorlijk koud. Nu niet, gemiddeld 85°Fahrenheit, we weten niet hoeveel graden Celsius het is, maar het is lekker warm.

We zijn eerste opnieuw naar de toeristische dienst gegaan om een 3 dagen-pas voor het openbaar vervoer te kopen. Erg handig hier, je geraakt overal met bus, tram of cable car. Zelfs op dit vroege uur stond er al een lange rij aan te schuiven voor een ritje met de cable car, dus we hebben dit nog eens overgeslagen. Wel zijn we de route die de car volgt beginnen stappen. En we hebben ineens ondervonden dat het hier nogal heuvelachtig is, zeker als je ook nog eens een buggy moet voortduwen :-). Al gauw kwamen we ineen stukje Chinatown, maar dat willen we één van de volgende dagen nog eens beter bekijken, en in North Beach, de Italiaans wijk. Daar hebben we wat rondgelopen, een speeltuintje meegepikt en de Coit Tower gaan bekijken. Die is in de jaren 30 gebouwd en is binnenin versierd met muurschilderingen. Tijdens de recessie mochten de kunstenaars dit voor de staat/stad doen om zo een inkomen te hebben. We zijn naar boven gegaan, en daar hadden we een super uitzicht over de stad. We zagen de Golden Gate Bridge voor de eerste keer.

We gebruikten de eerste keer onze buspassen en namen de bus van de Coit Tower naar Fisherman's Warf. Dit is het toeristisch centrum van de stad en dat is er aan te zien. Er was gigantisch veel volk. Het is wel zaterdag, dus misschien heeft dat er ook iets mee te maken. Het was trouwens in de hele stad erg druk, zoveel voetgangers overal. Maakte het heel plezant, we vinden San Francisco een toffe stad en hebben geen spijt dat we hier wat langer zijn. Ook Emiel vindt het hier weer leuk, zolang er bussen en taxi's zijn is het voor hem allemaal OK. Bovendien zijn er hier ook veel brandweerwagens met sirene en die vindt hij helemaal geweldig. Hij denkt dat brandweerman peter Jan met alle brandweerwagens van de stad rijdt.

Aan Fisherman's Warf gingen we naar de zeeleeuwen kijken, die lagen er bij tientallen te zonnen. Het rook niet zo fris en ze maakten gigantisch veel lawaai, maar Emiel wou niet meer weg... Verder hebben we wat langs de winkeltjes gelopen, maar dat was niet echt ons ding, de typische toeristenspullen werden er verkocht (enkel de Brugse kant ontbrak) en hebben we er gegeten. We zijn blij dat we een hotel hebben aan Market Street. We informeerden ook voor een toer naar Alcatraz, maar die bleken voor vandaag uitverkocht en het was niet mogelijk om tickets voor morgen te kopen wegens technische problemen. Dan doen we dan wel online.

Deze keer gingen we toch voor een ritje met de cable car. Lange rijen staan er blijkbaar altijd en we moeten het toch een keertje hebben gedaan. Even aanschuiven en we konden erop. Was erg leuk, alles gebeurt nog handmatig, draaien, remmen, die dingen zijn ook al meer dan 100 jaar oud... Dirk kon buiten staan, en had een prachtig zicht op de steile straten. Emiel en ik moesten binnen, want er zijn geen kinderen toegelaten op het balkonnetje.

De rit eindigde vlakbij ons hotel. We zijn ons even gaan verfrissen en gaan eten in North Beach. De bus op voor het hotel en er uit voor de restaurantjes... Ideaal. Deze keer Italiaans dus, en Emiel werd alweer dikke vriendjes met de dienster. Drie lekstokken waren het resultaat, dus hij pakt het wel handig aan :-).

Hij is tijdens Finding Nemo in slaap gevallen en wij kunnen ons wel bezighouden (ik ben al uren bezig met de blog). Maar nu beseffen we helemaal dat de RV een goede oplossing was. Anders zaten we elke avond vast op onze hotelkamer. Voor enkele avonden geen probleem, maar een hele vakantie zou dat wat jammer zijn geweest...