Emiel, Kaat en Dirk

San Francisco

Vroeg op, want er moest nog een deel ingepakt worden. En ook vroeg op weg, want de RV moet voor 10u binnen zijn. We moesten 30 mijl rijden en zaten midden in het spitsuur. Eventjes file dus, maar nog geen uur later waren we bij RoadBear. Daar werd de RV grondig geïnspecteerd, en tot onze opluchting werd er geen schade vastgesteld. Er waren er anderen... Eén RV die binnen kwam had maar een halve achterbumper meer, eentje was vooraan beschadigd. We hoorden serieuze bedragen die moesten betaald worden. Wij hoefden enkel te wachten op het busje dat ons hotel in San Francisco zou brengen. De RV achterlaten was wat raar, maar geen scenes, ook niet toen Emiel zijn fietsje moest achterlaten. Hij vond het wel leuk, zoveel busjes bij elkaar. Het leek een beetje het einde van de vakantie, maar niets is minder waar, want er wachten ons nog bijna 4 dagen San Francisco. Lijkt lang, maar we willen het op het einde wat rustig aan doen, niet meer rijden, wat dingen doe die Emiel leuk vindt zoals de zoo bezoeken en naar de speeltuin. En verder winkelen, een museumpje... Net een city trip.

Rond de middag waren we in het hotel, de Westin vlakbij Union Square. Dat is het centrum van San Francisco, midden in de winkelbuurt en vlakbij Market Street, één van de belangrijkste straten hier. Het hotel is voor een prikje geboekt via hotwire, een site waarop luxehotels overtollige kamers aan dumpingprijzen ter beschikking stellen. Sjieke boel dus, maar wel leuk. Eén muur va onze kamer is volledig in glas en daar hebben we een superuitzicht over het kruispunt tussen Third Street en Market Street. Emiel heeft geen speelgoed nodig hier, maar kan een hele tijd voor het raam zitten en kijken...

We zijn onmiddellijk de stad ingetrokken, iets gaan eten, op een terrasje zowaar, en dat in de US. Emiel is ondertussen verslaafd aan pizza, dus terwijl wij een broodje aten kreeg hij pizza. We zijn naar de toeristische dienst plannetjes en infoboekjes gaan halen, zo kunnen we ons tenminste al oriënteren. Verder wilden we cable car nemen maar daar stond zo een lange rij dat we besloten dat maar een andere keer te doen. We liepen over Union Square en gingen daarna naar het MoMA (Museum of Modern Art). Er liep net een tijdelijke tentoonstelling van het werk van fotograaf Richard Avedon waar ik thuis iets over had gelezen, dus die zijn we ook gaan bekijken. En dat was eigenlijk het leukste deel van het museumbezoek. Verder zou er vlak bij ons hotel een speeltuin zijn, dus daar zijn we naar op zoek geweest, maar die hebben we niet gevonden. Wel een draaimolen, en daar mocht Emiel eens opzitten, al had hij een tweede ritje (met Dirk achterop op het paard) nodig om het leuk te vinden.

Nu zijn we net gaan eten, Chinees, we zitten vlakbij Chinatown. Het was lekker, maar je merkt dat ze hier meer op toeristen zijn ingesteld en dan is het allemaal wat minder. Normaal gezien geef je hier een tip (zo'n 10 procent) als de bediening goed is, dus ze sloven zicht behoorlijk uit, maar hier wordt de tip gewoon automatisch op de rekening gezet... In het donker terug naar ons hotel, en danzie je dat er hier heel veel daklozen zijn. Niet dat we ons niet veilig voelden, het viel gewoon op...

Emiel ligt al te slapen, het kingsize bed zit er aanlokkelijk uit (het bed in de RV was OK, maar niet te vergelijken met dit bed, zoiets al Anderlecht tegenover Brugge waarbij dit bed zeker van Brussel is :-) ) dus ik duik er ook in. Tot gauw!