Emiel, Kaat en Dirk

Las Vegas

Rustig opgestaan vandaag, we hadden alle tijd. Het was heel warm gebleven deze nacht, dus de airco bleef opstaan en dat kwam de nachtrust niet ten goede.

De voormiddag was gereserveerd om te shoppen, we zijn naar een outlet gegaan en hebben ons volledig laten gaan. Zalig als je al heel hard moet zoeken om meer dan $50 voor een kledingsstuk te betalen. Dus, winterjassen voor Kaat en Dirk (leuk om winterkleren te passen bij 40°C, gelukkig is er binnen overal airco), Levis jeans voor iedereen voor $30 per stuk, hopen shirts en broeken voor Emiel, sportkledij... Na 4 uur winkelen (Dirk zijn record) hielden we het voor bekeken, en dan hadden we nog niet alle winkels gedaan.

Uitgeput van het winkelen deden we met z'n allen een middagslaapje en het was al na 17u toen we wakker werden. Hoog tijd om de bus naar de Strip opnieuw te nemen. We namen ineens ook de monorail naar het uiteinde van de Strip, zo konden we te voet terugkeren en hoefden we niet alles twee keer te doen. Deze keer bezochten we New York New York, waar 12 torens van Manhattan staan nagebouwd en waar je binnen door enkele wijken van NY kan lopen. We zagen opnieuw de fontein show, deze keer bewogen ze op de Pink Panter muziek, en in het donker was het leuker om te bekijken dan gisteren bij daglicht. Verder gingen we het Venetian binnen, zelfde concept, buiten San Marco plein en binnen de straatjes van Venetië met kanalen en gondels erbij en al. Niet te geloven, zoveel kitsch, verspilling, decadentie!! We zagen de vulkaanuitbarsting bij het Mirage en de leeuwen in het MGM. Verder gingen we de M&M winkel (4 verdiepingen vol M&M spullen, er is zowaar een markt voor) en de Coca-Cola winkel binnen (Emiel ging op de foto met de ijsbeer, al betrouwde hij het toch niet echt). Het plan was om de laatste bus terug te nemen, en we dachten dat Emiel tegen dan al lang zou slapen in de buggy, maar niks hoor. Hij was zo gefascineerd door alle lichtjes en fonteinen dat hij nog steeds klaar wakker was. Ook op de bus bleef hij vertellen over wat hij allemaal had gezien, maar eens in de RV was het rap gedaan en lag hij al gauw te slapen (en wij ook).