Emiel, Kaat en Dirk

San Diego - Needles

Deze morgen zouden we vroeg vertrekken, we wilden immers een serieus stuk van de route naar de Grand Canyon afleggen. De vorige dagen was Emiel ten laatste om halfzeven wakker, dus geen wekker nodig dachten we. Dus, toen we de eerste keer ‘mama, papa, ik ben wakker' hoorden stonden we direct op, om te zien dat het al bijna 8u was... Snel alle hookups afgekoppeld en naar een Denny's gereden om te ontbijten en zo tijd te winnen. We wilden toch eens uit ontbijten gaan, zoals dat hier de gewoonte is. We kregen een kaart en konden alles kiezen, hamburgers, biefstuk, maar geen gewoon brood. Na wat zoeken konden we toch iets wat op ontbijt trok bestellen. De porties waren reuze, en behoorlijk vet. Een groot contrast, als je uit eten gaat is veel gefrituurd en vet, en in de supermarkt is er niets te vinden dat niet reduced fat of fat free is. Probeer hier maar eens volle melk of volle yoghurt te vinden voor een kind van twee...

Daarna op weg, eerst een stukje terug naar het noorden langs de autosnelweg en dan langs gewone baan het binnenland, de Mojave Desert in. Een heel andere woestijn dan bijvoorbeeld in Afrika (denk ik), hier is wel begroeiing. Maar even heet zal het wel zijn, we schatten tegen de 40 graden! Bovendien waait hier een zeer warme wind, net alsof er met een haardroger in je gezicht wordt geblazen, dus niet echt verfrissend. Eerste stop was het Yoshua Tree National Park, onze eerste NP van de reis. We hadden al een parkenpas waarmee je een heel jaar voor niks de parken in kan (met dank aan de sponsors An en Eva), dus we konden zonder betalen het park in. En als dit park een voorbode is van al het moois dat we nog gaan zien staan we er goed voor. Het park staat vol Joshua Trees, de boom die op het hoesje staat van de gelijknamige CD van U2.

Ik heb vandaag trouwens mijn eerste stukje met de RV gereden en dat viel supergoed mee! Het rijdt heel soepel, net of je met een gewone wagen rijdt en bovendien is rijden met een automaat al heel simpel. Zeker als je dan nog op cruisecontrol rijdt. Je moet enkel goed opletten dat je op je baanvak blijft gezien de breedte. Ook ik ben dus geslaagd in het rijden... Alleen Emiel had er geen vertrouwen in, die wou dat Dirk opnieuw aan het stuur ging zitten.

Na het park een stukje historische route 66 genomen. We zijn een boom gepasseerd waarin allemaal schoenen hingen, maar hebben geen idee van de betekenis. Als iemand weet waarom die schoenen daar hingen, laat maar weten. Morgen gaan we een langer stuk route 66 doen.

In de late namiddag zijn we aangekomen op de camping in Needles... Eerst hebben we een duik in het zwembad genomen, het was nodig! Het is hier nog steeds erg heet, ook nu het donker is. Hopelijk hebben we er geen last van als we straks gaan slapen (ik zie trouwens dat het voor jullie tijd is om op te staan, het is bijna 7u). We hebben wel airco in de RV maar die maakt nogal lawaai, dus die zetten we liever niet op. Emiel slaapt, Dirk is gaan douchen en ik zit onder een pikzwarte hemel vol sterren. Het is hier een pak minder druk dan aan de kust, bijna geen Amerikanen op de camping, wel twee koppels Nederlanders die net een babbeltje zijn komen doen... Morgen is het Grand Canyon dag, zeer benieuwd! We staan dan in het nationale park zelf, zonder hookup en zonder internet...

Kaat (en Emiel en Dirk)

Kaat

Bedankt voor de reacties trouwens, net zoals het voor jullie (hopelijk) plezant is om onze verhalen te lezen is het voor ons ook leuk om de reacties te zien...
Ik lees net op sporza dat Clijsters de US Open heeft gewonnen, joepiejoepie!!

Guy

Amaai, wie is er zo moedig geweest om in de hitte uit te stappen een een foto te nemen van die boom met jullie RV zo ver op de achtergrond ;-)
Lijkt een supercoole reis, en als je zo blijft doorgaan met de leuke reisverhalen zal het voor ons niet lang duren of we staan ook met een RV aan de West Coast !
Hoe reageren ze ginder op de reactie van Serena in de halve finale tegen Kim ? Maar Kim is daar ook publiekslieveling, zeker ? Super dat ze gewonnen heeft, en dat met een wildcard.
Amuseer jullie nog heel hard (maar dat zal geen probleem zijn, denk ik...) !! En laat de berichtjes maar komen, dat is leuk om de werkdag te starten.
Groetjes,
Guy

Kristof

Wat info rond de schoenenbomen

Veel plezier in de Grand Canyon

Liesbeth

Ja Ja, Kim heeft gewonnen en hoe ! prachtige matchen hebben we hier gezien.
Maar dat is niets tegen jullie verhalen ! Heb je in seaworld free willy niet gezien ? ah neen, die is al vrij zeker... :)
En nu de grand canyon, dat moet er ook prachtig zijn ! Trek maar veel mooie foto's, dat we kunnen meegenieten.
seg, die schoenenboom,...,dat hebben wij ook gezien in Aussie, ergens in de woestijn, waar geen kat rijdt, bizar hé.

nog veel plezier daar,

Liesbeth

Opaluc

Vandaag eerste werkdag van mijn laatste werkjaar, en zoals de 'echte' doen, eerst de mail checken. Amaai weer al een fietske voor Emiel, hij wordt zeker wielrenner (of verkoper van fietsonderdelen).
Mooie foto's. Woestijnen in Amerika zijn idd anders dan in Afrika (ook de Amerikanen zijn witter, dikker, ... dan Afrikanen). Laat Emieleke niet te lang aanbakken in de woestijnzon - regelmatig eens draaien.
Allez tot nog eens.

Van Bulck Lydia/Schevenhals Ludo

Hallo Kaat,
3 jaar geleden en nu dit jaar hebben wij rondgetoerd tussen de westkust en de Rockies. Wij kennen de streek ondertussen al een beetje. Dit jaar bezochten wij eveneens San Diego en 3 jaar geleden trokken we van LA tot in San Fransisco en passeerden we verschillende nationale parken. Wees maar zeker, het beste moet voor jullie nog komen. Hou ons op de hoogte en nog een prettige vakantie.

Roselinde

Hey,
Super om die verhalen mee te volgen. Dan voel ik me ook een beetje op reis.
Hier voel je de herfst intreden. Overdag wordt het frisser, maar vooral 's avonds is het koel/koud. Wordt een beetje een probleem want mijn truien en jassen passen niet meer zo goed. :-)
De countdown is begonnen, ben al bijna 35 weken. Kijk ernaar uit om nog eens op mijn buik te slapen. Tegenwoordig slaap ik rechtop :-)

Groetjes!

Sieg

Hey, echt wel een leuk idee zo een reisblog, jullie fotos en reisverhalen kunnen me wat afleiden van de dagelijkse sleur hier in België, :-). God wat smacht ik enorm naar mijn verlof over 4 weken.
Btw heb de 3e reeks van desperate housewifes op denk ik een dag of 4 helemaal uitgekeken (echt wel verslavende serie) en reserveer met deze dus meteen de 4e reeks al, :-). Nog veel plezier en laat de verhalen maar komen, x

Karolien

Klinkt allemaal super ginder! Misschien een kleine tip voor wat extra zakgeld onderweg: ik zag hier net op TV dat het weer volledig 'in' is om naar goud te zoeken - nieuwe Gold Rush, dus als jullie zo'n zeefje mee hebben voor Emiel, dan zou ik toch is in elk beetje kijken, de mensen op TV vonden toch allemaal iets ;-)