Emiel, Kaat en Dirk

San Diego

Ik zit buiten bij het licht van de gaslamp te typen en ben het lekkerste ijs van de wereld aan het eten (voor de kenners, Ben & Jerry's Vanilla Caramel Fudge :-)), Emiel is al om halfzeven in de autostoel in slaap gevallen en ligt in bed, en Dirk is Emiel zijn verjaardagskado , een driewielertje, in elkaar aan het steken... Het is nog lekker warm, ik hoor de oceaan op de achtergrond en krekels in de bomen, rondom ons zijn de Amerikanen hun honden aan het uitlaten of TV aan het kijken in hun reuze RV's met alles erop en eraan. De buren hebben zelfs een soort verlichte boom staan, zo'n beetje zoals bij ons nep kerstbomen met lichtjes en ballen er al in. Overal ook lampjes, kerstmis valt vroeg in de US :-).

Vandaag alweer vroeg wakker, en voor de eerste keer gebruik gemaakt van de douche in de RV. Goed te doen... Na het ontbijt eerst afgedaald naar het strand voor een ochtendplonsje. Koud!!

Eerst en vooral moesten we een supermarkt vinden, want het was wat triestig gesteld met de inhoud van onze koelkast. En hoewel het beeld van de US dat ik altijd had er eentje was met een supermarkt op elke hoek, hebben we toch lang moeten zoeken!!

We moesten vandaag maar een uurtje rijden naar onze bestemming, San Diego. We waren dus nog voor de middag op onze campground, iets buiten de stad. Het openbaar vervoer is hier goed, dus hebben we de trolley (alweer tot groot plezier van Emiel) genomen naar het centrum. Er valt veel te zeggen over Amerikanen, maar vriendelijk zijn ze wel. Op de trolley direct aan de praat geraakt...

Eerst zijn we voor de eerste keer maar zeker niet de laatste gaan shoppen :-). Alles is hier zo goedkoop, dus echt plezant... De mall lag in het Gaslamp Quarter, een buurt daterend van rond 1900 (oud naar US normen zeker... soms grappig om te zien, als er iets 100 jaar oud is staat dat er in grote letters bij) met restaurantjes, winkeltjes... We bleven er tot in de late namiddag en het was er een gezellige drukte.

Nog even naar de Walmart gegaan voor wat spullen, mini BBQ voor amper $15, driewieler voor $20, gaslamp voor $10, lang leve de wegwerpmaatschappij!! Morgen kan Emiel dus fietsen en kunnen we BBQ'en... Want anders moet je daarvoor op de meeste campgrounds naar een centrale plaats en da's niet zo praktisch!

Tot morgen!

Katia

Amai ziet er ginder wel super uit. Geniet er maar van en nog 3 dikke (late) kussen voor Emiel