Emiel, Kaat en Dirk

Mobilhome

Deze morgen werden we aan ons hotel opgepikt door de verhuurmaatschappij van de mobilhome. Daar kregen we een gigantisch lange uitleg (met wat er allemaal mis kan gaan). De manager bleek een uitgeweken Belg te zijn, dus alles werd uitgelegd in het Nederlands.

We hebben de kleinste mobilhome gehuurd. In vergelijking met de monsters waartussen we nu staan op de campground een miniding, maar naar onze normen reusachtig. Niet simpel om mee te rijden, en gezien we relatief dicht bij San Francisco vertrokken en het verkeer dus erg druk was kreeg Dirk ineens zijn vuurdoop. De RV, zoals ze dat hier noemen, is een goed jaar oud en is best comfortabel. Er is plaats om te slapen voor zes personen, maar dat lijkt ons niet te doen. Maar voor drie is hij perfect!

We zijn eerst naar een supermarkt gegaan. Zo ziet de hel er volgens mij uit, reuzegroot, met alleen maar reuzegrote verpakkingen (de helft van wat we hebben gekocht is vast slecht voor het op is) en van elk ding heb je geen keuze tussen twee soorten maar tussen twintig. De karretjes zijn ook dubbel zo groot als bij ons. En Collect&Go bestond er niet :-(. Alle clichés kloppen dus... Wel goedkoop.

Vandaar een dik uurtje verder naar onze eerste campground in Moss Landing aan de kust, richting LA. Het weer is goed, het is helder, terwijl het hier soms erg mistig kan zijn. Een meevaller dus, want dit stukje kustroute schijnt één van de mooiste van de US te zijn. Maar dat is voor morgen... Hier is een haventje met zeeleeuwen en strand, maar 's avonds koelt het fameus af dus zee en strand zit er niet in.

Met Emiel alles goed, die vindt onze ‘bus' super, wil zelfs niet meer uitstappen. Op de campground kijkt hij zijn ogen uit, want er staan veel grotere en mooiere RV's. De jetlag valt mee, rond een uur of vier viel hij vandaag in slaap en scheen aan zijn nacht begonnen te zijn. Veel protest dus toen we hem na anderhalf uur weer wakker maakten, maar we gaan nu toch voor een betere nacht dan de vorige....

Met het gratis draadloos internet is het triestig gesteld hier, ben al heel de campground afgelopen met m'n pc en het lukt niet om het signaal op te pikken, dus hopelijk krijgen wedit verslagje morgen op de blog...

Kaat (en Emiel en Dirk)

Joris

Hey alledrie. Blijkbaar valt het daar allemaal super mee. En de reis is nog maar juist begonnen. Amai, dit kan precies niet tegenvallen. Amuseer jullie daar! Groetjes van Joris en Heidi.

Jan

Gelukkige verjaardag, Emiel!!!!!

Oei, staat blijkbaar niet echt op de goeie plaats... :)

liesbeth

Hey,
Het ziet er allemaal heel gezellig uit !Ik ben jaloers en heb zin om zelf weer op reis te vertrekken :)
De mobilhome lijkt inderdaad supergroot, maar emiel kan er maar van genieten hé.

Zet hier maar veel verhalen op, zodat we kunnen meegenieten.

nog veel plezier en geef emiel 3 dikke kussen voor zijn verjaardag !

liesbeth

Jan

En van Tato natuurlijk ook ne gelukkige verjaardag!! ;)

Peter Am.

Hans Verbaeten

Jullie hebben het best naar jullie zin daar lees ik :-)

Nog veel plezier!

Groetjes
Hans

André en Wina

Wij zien dat jullie een fantastische reis maken met Emiel als vrolijke noot erbij.Hij heeft ook
al een nieuwe fiets ,dus kan hij de wijde wereld in.Hier alles normaal.Wij staan momenteel op de beurs voor 4 dagen en trekken dan naar Marbelle!!!!!!!!!
Geniet er maar van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!